THESAURI

Rodzinna, Edukacyjna, Religijna Gra Planszowa

„DOCEBO THESAURI

Po raz kolejny zapraszam Was do świata DOCEBO. Tym razem zagramy w DOCEBO THESAURI,  religijną, edukacyjną i rodzinną grę planszową.

Waszym zadaniem będzie zdobycie thesauri czyli skarbów Kościoła, które zostały ukryte w dwóch skrzyniach.  

Zmierzając do wyznaczonego celu, będziecie odpowiadać na pytania umieszczone w skrzyniach – otwartych i zamkniętych. Zakres zadań związany jest z Kościołem, co umożliwi Wam pogłębianie wiedzy z tej dziedziny, przy oczywiście – DOBREJ ZABAWIE!

Wszyscy mówią Kto pierwszy, ten lepszy, a ja Wam powiem niekoniecznie, gdyż okaże się, że w tej grze nie zawsze wygra ten, kto pierwszy dotrze do mety.

W Docebo Thesauri zwycięzcą zostaje ta osoba, która podczas drogi zbierze najwięcej  skarbów – kart potwierdzających wiedzę na temat przedmiotów i ludzi związanych z Kościołem.

To pozwoli Wam zagrać bez żadnych problemów w DOCEBO, DOCEBO MEMORIAE i w DOCEBUSIA.

PODSTAWOWE INFORMACJE

Liczba graczy: 2-6; Wiek: 6+; Czas gry: nieograniczony; Zawartość pudełka: plansza z tubą na pionki i kostkę, 6 pionków, 1 kostka, 2 skrzynie skarbów (zestawy kart z zadaniami), 1 przypinka (plakietka).

PRZYGOTOWANIE

Rozwińcie planszę i ustawcie na jaj krańcach 2 skrzynie (karty z zadaniami).

W wyznaczonym miejscu – napis DOCEBO w kółkach – ustawcie pionki, stosownie do liczby graczy. Przygotujcie także kostkę, która schowana jest w tubie.

Upewnijcie się, że w skrzyni otwartej wszystkie karty ułożone są obrazkami do góry, a w zamkniętej – opisem do góry.

Przygotuj zegarek (lub telefon), który pomoże odmierzyć 15 sekund.

ZASADY GRY

Każdy z graczy kolejno rzuca kostką (pamiętajcie o pierwszeństwie dla kobiet i starszych). Jeśli wyrzuciłeś na kostce 6 oczek lub jedno, stajesz na polu startowym oznaczonym jedną rybką. Następnie wykonujesz rzut ponownie, przesuwając pionek o liczbę wyrzuconych oczek. Sam decydujesz, którą drogę wybierasz. Przy kolejnym rzucie kostką, możesz zdecydować, w którym kierunku przesuwasz pionek. Pamiętaj, że wygrywa ten, kto zdobędzie największą liczbę punktów.

Jeśli staniesz na polu oznaczonym otwartą skrzynią, to wyciągasz z niej skarb – kartę z obrazkiem, znajdującą się na wierzchu talii. Połóż ją na środku stołu, tak aby nikt nie widział odpowiedzi znajdującej się na rewersie. Twoim zadaniem jest podanie nazwy obrazka. Nie śpiesz się, na udzielenie odpowiedzi masz 15 sekund. Jeśli podasz właściwą odpowiedź zabierasz skarb, jeśli nie, karta wraca na spód talii do otwartej skrzyni.

Jeżeli staniesz na polu oznaczonym zamkniętą skrzynią, to wyciągasz z niej skarb – kartę z opisem, znajdującą się na wierzchu talii. Połóż ją i głośno przeczytaj tekst. Twoim zadaniem jest podanie nazwy opisanego skarbu. Nie śpiesz się, na udzielenie odpowiedzi masz 15 sekund. Jeśli podasz właściwą odpowiedź zabierasz skarb, jeśli nie, karta wraca na spód talii do zamkniętej skrzyni.

OSTRZEŻENIE

Jeśli w ciągu 15 sekund, które masz na udzielenie odpowiedzi, któryś z graczy będzie chciał wykraść Twój skarb – podając za Ciebie nazwę wylosowanego thesauri – wówczas, musi oddać Ci jedną ze swoich kart. Jeśli w danym momencie nie posiada żadnego skarbu, ma to uczynić zaraz po uzyskaniu go.

W tym przypadku karta, którą wylosowałeś wędruje na spód skrzyni.

KONIEC GRY

Gra kończy się, gdy skończą się wszystkie karty w skrzyniach lub jeden z graczy, stanie na polu oznaczonym dwiema rybami. Wtedy należy zliczyć wszystkie zebrane thesauri według następującego klucza:

skarby  z otwartej skrzyni – 1 pkt.; skarby  z zamkniętej skrzyni – 2 pkt.

ZWYCIĘSTWO

Zwycięzcą jest każdy z graczy, któremu udało się zgromadzić jakiekolwiek skarby. Zdobyta wiedza pozwoli Wam zagrać w inne gry DOCEBO! Koniecznie spróbujcie swoich sił, wybierając nawet najtrudniejszy wariant proponowanej gry…

A w tej rundzie osoba, która zdobyła największą liczbę punktów, zyskuje tytuł MISTRZA GRY. Teraz powinna nastąpić ceremonia uhonorowania zwycięzcy – najstarszy zawodnik lub dziewczyna siedząca po lewej stronie zwycięzcy, przypina mu plakietkę z napisem MISTRZ GRY. Nasz mistrz ma prawo nosić przypiętą plakietkę podczas kolejnej rozgrywki.

Mam nadzieję, że podobała się Wam podróż w krainę Docebo.

Życzę dobrej zabawy, niezapomnianych wrażeń i zebrania jak najwięcej skarbów.

                   ks. Sylwester Marcula

CENA REGULARNA: 
83,00 zł

+ 15,00 zł koszt przesyłki (przy jednym pudełku gry).

CHCESZ KUPIĆ? – wejdź w zakładkę „Chcę DOCEBO”.