DOCEBO

“DOCEBO” –
edukacyjna, religijna gra dla całej rodziny !!!

CO TO JEST “DOCEBO”?

Docebo to religijna gra edukacyjna wyrabiająca spostrzegawczość i refleks. Jest to przede wszystkim gra, podczas której nauczysz się  podstawowych pojęć związanych z katolicyzmem. Jej zasady pozwalają także na wyrobienie dobrej cechy  – uczciwości. Docebo to 85 symboli na 85 kartach, po 9 symboli na karcie. Pomiędzy dwiema dowolnymi kartami jest jeden lub więcej wspólnych symboli. Musisz odnaleźć jeden z nich… Jedna rzecz, która zmieniła się w trakcie realizacji pomysłu gry, dotyczy książeczki z opisami symboli. Zrezygnowaliśmy z niej, aby skorelować grę ze stroną internetową i dzięki temu umieścić więcej informacji o każdym przedmiocie, który jest przedstawiany w grze.

Jeśli nigdy nie grałeś? Jeśli nigdy nie grałeś w Docebo, albo grasz z ludźmi, którzy nigdy tego nie robili, rozdaj wszystkie karty pomiędzy uczestników gry. Następnie  poproś o odwrócenie ich w ten sposób, aby na każdej karcie widać było tylko jeden symbol (wierzch karty). Teraz każdy uczestnik zapoznaje się z obrazkami i podpisami (nazwami przedmiotów, które będziemy nazywali w czasie gry). Następnie przekazujemy swoją partię kart uczestnikowi z prawej strony i ponownie zapoznajemy się z symbolami. Czynność powtarzamy, aż do momentu powrotu do nas kart z rozdania. Teraz połóż dowolną kartę ze swojej partii kart i poproś gracza z twojej lewej strony by zrobił to samo – karty kładziemy obok siebie spodem do góry, tak aby było widać dziewięć symboli. Wraz z uczestnikami gry znajdźcie jeden lub dwa symbole powtarzające się na karcie. Pokażcie je wszystkim uczestnikom.  Za każdym razem gra będzie polegała na odnalezieniu i nazwaniu powtarzających się symboli. Po zapoznaniu się z symbolami omawiamy lub odczytujemy zasady gry – wybieramy dowolny wariant. Na początek proponujemy wariant najprostszy – 00.

WARIANT “00”

NAJPROSTSZY SPOSÓB ZAGRANIA W “DOCEBO”! Pomiędzy uczestników gry rozdajemy wszystkie karty. Na środku zostawiamy jedną kartę pojedynczym symbolem do góry. Prowadzący (lub jeden z uczestników) głośno czyta nazwę rysunku. Uczestnicy w swoich kartach (na stronach gdzie jest po 9 symboli) szukają kart, na których pośród innych symboli znajduje się ten jeden (przedstawiony na karcie leżącej na stole). Jeśli znajdziemy kartę z poszukiwanym rysunkiem, głośno wymieniamy nazwę przedstawionego symbolu i szukamy dalej, gdyż na stole można położyć 3 karty z poszukiwanym symbolem. 3 karty mogą zostać wyłożone przez jedną osobę lub dowolne osoby, zależnie kto szybciej znajdzie w swoich kartach odpowiedni rysunek (na kartach, których pośród 9 symboli znajduje się ten jeden poszukiwany).

WARIANT NAJPROSTSZY – „A” tzw. STOS.

Rozdaj wszystkie karty pomiędzy uczestników gry. Ostatnią kartę umieść na środku stołu, spodnią częścią do góry (tak, aby było widać dziewięć symboli).  Na dany znak wszyscy uczestnicy odwracają jedną ze swoich kart tak, aby było widać 9 symboli i szukają wspólnego symbolu z kartą leżącą na środku stołu (powtórzyć się może jeden lub dwa symbole, wystarczy jednak odnaleźć tylko jeden). Następnie pierwszy zawodnik, który odnalazł powtarzające się symbole, głośno je nazywa i kładzie swoją kartę na karcie leżącej na środku stołu.  Teraz każdy uczestnik szuka wspólnego symbolu z kartą leżącą na wierzchu. Ten, kto pierwszy znajdzie powtarzający się symbol na karcie leżącej na środku stołu i jego karcie, kładzie ją na wierzchu powstającego stosu, nazywając  głośno znaleziony symbol. Gdyby okazało się, że uczestnik gry odnalazł powtarzający się symbol na swojej karcie, a nie potrafił go nazwać, wówczas kładzie kartę na stosie i wypowiada słowa  „NA POMOC/POMOCY”.  Uczestnik, który jako pierwszy nazwie wskazany, powtarzający się symbol, może w nagrodę położyć swoją kartę, na leżący stos, głośno nazywając powtarzający się u niego symbol. „POMOC” można wykorzystać tylko 1-3 razy podczas jednego rozdania (należy to ustalić na początku gry). Gdy uczestnicy gry znają już symbole można zrezygnować z tej opcji. Przy większej liczbie graczy warto wybrać tzw. mistrza gry, który będzie czuwał nad przebiegiem gry i uczciwością graczy, sprawdzając czy rzeczywiście wymieniany głośno symbol jest na karcie gracza i na karcie leżącej na stole. ZAKOŃCZENIE GRY Zakończenie gry następuje, gdy jeden z zawodników pozbędzie się wszystkich kart lub do ostatniego zawodnika, któremu zostaną karty.

WARIANT – „B” tzw. „STOP-SPRAWDZAM”

Obowiązują wszystkie zasady z wariantu „STOS”. Dodatkowo podczas gry można wypowiedzieć słowa „STOP-SPRAWDZAM”. Oznacza to, że zawodnik, który nazwał powtarzające się symbole i położył kartę z tymi symbolami na stosie, powinien udowodnić, że rzeczywiście głośno nazwany symbol znajduje się u niego na karcie i karcie leżącej na stosie. Jeśli okaże się, że nie, wówczas za nieuczciwość zawodnik, który dopuścił się oszustwa zabiera 5 kart ze stosu.  Jeśli okaże się, że oszustwa nie było, za fałszywe oskarżenie zawodnik, który wypowiedział słowa „Stop-SPRAWDZAM” zabiera 2 karty ze stosu. Gra toczy się dalej. Jeśli wybrano mistrza gry, to on może sprawdzać  uczciwość graczy. ZAKOŃCZENIE GRY Zakończenie gry następuje, gdy jeden z zawodników pozbędzie się wszystkich kart lub do ostatniego zawodnika, któremu zostaną karty.

WARIANT – „C” tzw. „DOCEBO”

Obowiązują wszystkie zasady z wariantu „STOS” i „STOP-SPRAWDZAM”. Dodatkowo podczas gry dowolny gracz może wypowiedzieć słowo „DOCEBO”.  Oznacza to, że ten kto położył właśnie kartę, powinien nas pouczyć, wyjaśnić co oznacza nazwany symbol – do czego służy, kto go używa lub kim dana osoba jest. Jeśli tego nie wie, zabiera 3 karty.  Gracz, który wypowiedział słowo „docebo” powinien odnaleźć na stronie internetowej www.docebo.pl informację o danym przedmiocie i przeczytać lub opowiedzieć innym graczom. Jeśli tego nie zrobi, zabiera ze stosu 3 karty. Przy zaawansowanych graczach, osoba wypowiadająca słowo „docebo”, musi samodzielnie przekazać informacje o danym przedmiocie. Jeśli został wybrany mistrz gry, robi to on (włącznie z wypowiadaniem słowa docebo – częstotliwość sprawdzania wiedzy najlepiej określać przez losowanie sześciu dodatkowych kart z opisami, na których znajdują się duże cyfry, wskazujące, po którym graczu należy powiedzieć „docebo”). ZAKOŃCZENIE GRY Zakończenie gry następuje, gdy jeden z zawodników pozbędzie się wszystkich kart lub do ostatniego zawodnika, któremu zostaną karty.

CENA REGULARNA:
41,00 zł

CENA PROMOCYJNA:
39,00 zł

+ 15,00 zł koszt przesyłki (przy jednym pudełku gry).

CHCESZ KUPIĆ? – wejdź w zakładkę “ZAMÓWIENIE”